Stadium Blitzer 2010 – Finished!

Aug-2-2011

En daar is dan eindelijk het eindresultaat van de Stadium Blitzer build. Na deel 3 van het bouwverslag had enkel de body nog een kleurtje nodig en moest de auto nog worden voorzien van elektronica. Daarnaast hadden we al stiekem laten doorschemeren dat er nog een leuk extraatje aan deze auto zou worden toegevoegd. Onze volgers op twitter hadden al lucht gekregen van wat het zou zijn, dat dankzij deze foto.

(Oja, voor alle foto’s geldt; klik op het plaatje voor hoge resolutie versie.)

Dat extraatje, wat dus een interieur betrof was min of meer een probeersel. Dit interieur zat een poos geleden tussen wat spullen die ik toen heb gekocht, het interieur was al beschilderd en deels verknipt. Ideaal dus om te testen of hij in een Stadium Blitzer zou gaan en dat gaat zeker goed. Sterker nog, het is zeker geen overbodige toevoeging.
Aangezien alle ramen volledig doorzichtig blijven, kijk je rechtstreeks op de dradenbende die onder de body schuilgaat. Het interieur weet dit perfect te verstoppen en daarnaast het aanzicht van de auto een stuk realistischer te maken.

Maar nu eerst wat foto’s ;)

Uiteraard zijn zulke statische “poser” foto’s erg leuk, maar daadwerkelijke actie kan ook geen kwaad… De auto krijgt nu zijn power van een Castle Creations Sidewinder SCT setje. Het nadeel is dat de bijgeleverde cooling-fan niet op de motor past als je hem met de Stadium Blitzer wilt gebruiken, dit aangezien de gearbox gruwelijk in de weg zit voor deze fan. Of een fan nodig is hangt natuurlijk ook een beetje af van de belasting van de motor en het aantal cellen dat je erbij gebruikt.
Ik heb er persoonlijk wel voor gekozen om er toch nog een fan op te zetten, er slingerde immers al anderhalf jaar eentje van 3Racing rond welke perfect op dit setje past.

Er moet zeker worden gezegd dat ik versteld sta van de power die deze set weet te leveren, ik ben er dan ook extreem blij mee. Flinke trekkracht en een lekkere snelheid, voor de Stadium Blitzer zeker meer dan genoeg ;) . Op een 3S Li-Po al helemaal… De komende weken zal er nog wat meer ervaring worden opgedaan met dit setje en we zullen dan natuurlijk ook laten weten wat de bevindingen zijn. Niet enkel in woorden, maar ook ondersteund met videobeelden.

En dan nu ook echt de actie foto’s, welke genomen zijn op de voor vele TG’ers bekende locatie op de Utrechtse Heuvelrug. De eerste in het zand gevolgd door iets groenere.

En een iets grotere rooster-tail, altijd lekker…

Als laatste nog een kleine tip voor de mensen die Li-Po’s gebruiken. In dit chassis passen de zogenoemde “block Li-Po’s” niet (zie foto). Echter is er een heel simpele oplossing voor dit probleem. Het standaard plaatje waarmee de accu op plek wordt gehouden moet worden vervangen door een lange body pin en klaar is kees. Het kan alleen nog wel handig zijn om onderdeel BB9 een stukje omhoog te draaien, zie hieronder het resultaat.

Gepost in Garagenieuws, Kit-(p)review
  1. SiR-ROUND @ August 2, 2011, 21:25

    Pr8ige wagen. Klassieke schoonheid.

    En de foto’s zijn bijna verkoop plaatjes.

    Super.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om te reageren.